تبلیغات
وبلاگ دبیرستان دخترانه حکمت - تلفن 35323615 - مطالب بهمن 1393

ثبت نام دفاتر امتحانی سواد آموزی در سامانه سواد آموزی از قبولین پایه پنجم آغاز گردید





موسی زاده  مدیر آموزش و پرورش سلماس از روند ثبت نام قبولین خواهر پایه پنجم بین سالهای ۱۳۵۳ تا ۱۳۷۷ از دفاتر امتحانی در سامانه سواد آموزی بازدید بعمل آوردند



[ چهارشنبه 29 بهمن 1393 ] [ 10:13 ب.ظ ] [ علی نیا ]

یادگیری الکترونیکی

e-learning

جهان به سرعت موج سوم یا عصر اطلاعات را پشت سر می گزارد و برای ورود به موج چهارم یعنی عصر مجازی آماده می‌شود. عصر مجازی بشر را از فضای دو‌بعدی اینترنت و جامعه اطلاعاتی كه امروزه در حال شكل‌گیری است به فضای سه‌بعدی و جامعه مجازی منتقل میكند.
اگر ما چشم انداز آینده جهان را دنیای سه‌بعدی عصر مجازی حاصل از چهارمین موج تغییر و تحولات بشر با هدف معنویت و توسعه عدالت قرار دهیم، قطعا شرایطی را بوجود آورده‌ایم كه میزانی برای ارزشیابی و سنجش جامعه اطلاعاتی فردا خواهیم داشت.
در چنین شرایطی نیاز به استفاده از ابزارها و روشهای مختلف فناوری اطلاعات, از جمله: یادگیری الكترونیكی كه بعضاً به آن یادگیری از راه دور، یادگیری برخط، یادگیری از طریق رایانه و یادگیری از طریق اینترنت5 هر روز بیشتر و بیشتر در بین مردم احساس می‌شود.
در این راستا باید واقعیتهای كشورمان را در زمینه كاستی های موجود بشناسیم و با سرعت بیشتری به سمت آرمانهای جهانی در زمینه توسعه آموزشهای الكترونیكی حركت كنیم.
توجه داشته باشیم كه در آینده نه چندان دور آموزش در جهان بصورت یك شبكه درخواهد آمد، شبكه نیرومندی كه بافت اصلی و تار و پود آن را فناوری اطلاعات و ارتباطات تشكیل می‌دهد.
کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی جوانب زندگی بشر و بخصوص در یادگیری و آموزش الكترونیكی زیربنای حركت جوامع و نسل آینده خواهد بود. آموزش الكترونیكی بعنوان بستر و ابزاری مهم برای رشد سایر بخشها نیز به شمار می‌رود و از این جهت اهمیت زیادی در آینده پیدا خواهد كرد.
 



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 12:03 ب.ظ ] [ علی نیا ]

برگزاری 126 کارگاه آموزشی برای دبیران استان آذربایجان غربی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خبر داد: برگزاری 126 کارگاه آموزشی برای دبیران استان آذربایجان غربی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون تعداد 126 کارگاه آموزشی برای دبیران استان آذربایجان غربی برگزار شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان،  موسی کریمی، با اعلام این خبر اظهار داشت:  جدیدالتالیف بودن کتب درسی و تغییر رویکرد آموزشی دروس اهمیت و لزوم پرداختن به کارگاههای آموزشی را بیش از پیش نمایان نموده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان افزود: بر این اساس ۱۲۶ کارگاه آموزشی توسط اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه در ۲۴ منطقه و همچنین دفتر استان اجرا شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این کارگاهها ۳۱۲۵ نفر از دبیران متوسطه اول/دوم/فنی حرفه ای و کاردانش شرکت نموده و گواهی حضور دریافت نموده اند.

کریمی خاطر نشان ساخت: شهرستانهای مهاباد - بوکان - خوی و ماکو از مناطق فعال در این زمینه محسوب می گردند.



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:48 ق.ظ ] [ علی نیا ]

بیانیه

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات اسلام بیانیه ای را صادر کرد.

اهانت به پیامبر خوبی ها و کسی که رحمت للعالمین است قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد . فاجعه هتک حرمت بی‌شرمانه نشریه فکاهی فرانسوی شارلی‌ابدو به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) بی‌شک دلهای مسلمانان سراسر جهان را جریحه‌دار نمود و بار دیگر خروش عظیم پیروان پیامبر رحمت و رأفت، حضرت محمد مصطفی (ص) را به منصه ظهور گذاشت . شکی نیست که ضعف دشمنان اسلام سبب شده است تا به جای حل مسائل و مشکلات بزرگ جهان ، به مقدسات و اعتقادات مسلمانان حمله برند .

لذا اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به نمایندگی از طرف همه دانش آموزان و فرهنگیان بسیجی این استان ضمن محکومیت و انزجار از این عمل ننگین و ضدبشری که عملا حاکی از نقض آشکار حقوق مسلمان در سراسر جهان است، اقدام موهن نشریه فرانسوی را در توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) محکوم و اعلام می‌دارد نهادها و مجامع بین‌المللی که خود را داعیهدار دفاع از حقوق بشر و همه ادیان می‌دانند سریعا نسبت به محکوم نمودن این عمل بیشرمانه و جلوگیری از تکرار چنین مسایلی اقدام عاجل نمایند.

اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:45 ق.ظ ] [ علی نیا ]

قلب شما



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:29 ق.ظ ] [ علی نیا ]

خوشبختی یعنی ؟

جملات تصویری آموزنده و الهام بخش



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:27 ق.ظ ] [ علی نیا ]

خدایا .....



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:26 ق.ظ ] [ علی نیا ]

دنیای شیشه ای



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:25 ق.ظ ] [ علی نیا ]

سخن ناب



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:23 ق.ظ ] [ علی نیا ]

مثبت بیندیش

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:21 ق.ظ ] [ علی نیا ]

بدون شرح.............



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:20 ق.ظ ] [ علی نیا ]

ویژگی یک مدرسه موفق

نقش محیط‌های بنیادی، یعنی خانواده و زمینه‌های تعلیم و تربیتی آن مستغنی از تاکید و گفتگو است اما چون معلم به عنوان سازنده و فرم‌دهنده شخصیت دانش‌آموز نقش کلیدی دارد باید در درجه اول و پس از وی بقیه کارکنان مدرسه به درجات بالایی از بلوغ فکری رسیده باشند...
ویژگی‌های مدارس موفق عبارت‌اند از:
۱) در یک مدرسه موفق تاکید مناسب و مشخصی بر موفقیت درسی دانش‌آموز وجود دارد و تا امکانات آموزشی لازم و افراد آگاه، علاقه‌مند و صمیمی به کار تعلیم عهده‌دار امر تدریس در آن مدرسه نباشند امکان برخورداری و توفیق دانش‌آموزان ناچیز است.
۲) در یک مدرسه موفق از دانش‌آموزان انتظار می‌رود که در زمینه کار و رفتار خود مسوول باشد و مدیر یا ناظم مدرسه خطای دانش‌آموزی را به حساب دیگر دانش‌آموزان منظور نکند.
۳) در یک مدرسه موفق معلمان در محیط آموزشی باید خود الگوهای خوبی از اخلاق، رفتار، صداقت و دیگر صفات مطلوب آموزشی باشند.
۴) در یک مدرسه موفق باید روابط و اوقات معلم با دانش‌آموز چنان تنظیم شود که امکان پاسخگویی به مشکلات شخصی دانش‌آموز را داشته باشد.
۵) آموزگاران موفق یک مدرسه آنهایی هستند که با داشتن رفتار مثبت یعنی رابطه‌ای صمیمی و مطلوب با دانش‌آموز مورد علاقه وی قرار گیرند چون معلمانی که روش‌های توأم با ترس و تهدید، استهزا، انکار، یأس و نومیدی را به کار می‌برند به احتمال زیاد در مورد شاگردان‌شان ناموفق‌تر از گروهی هستند که از این روش‌ها پرهیز می‌کنند.
۶) در یک مدرسه موفق این واقعیت باید پذیرفته شده باشد که دانش‌آموزان متفاوت، توانایی‌های یادگیری متفاوتی دارند بنابراین کودک به دلیل آنچه به خوبی انجام داده تشویق می‌شود ولی به علت اینکه کسی کاری را بهتر از او انجام داده تنبیه نمی‌شود و یا مورد مقایسه تحقیرآمیز قرار نمی‌گیرد.
۷) یک مدرسه موفق با یک جریان دایمی و زنده با خانواده دانش‌آموز در ارتباط است.
۸) در یک مدرسه موفق به این امر توجه می‌شود که همیشه از بین دانش‌آموزان، افرادی که مشکلات قابل تحمل روانی دارند وجود داشته و معلمان با آنها هماهنگی دارند.
۹) در یک مدرسه موفق رابطه یک جانبه و از بالا به پایین که متاسفانه محور فکری است مردود و به جای آن کوشش برای ایجاد اعتماد به نفس و تقویت روحیه مستقل و سرزنده و صمیمیت با دانش‌آموز منظور شده است تا در پناه آن نیروی بالقوه وی را در جهت ابتکار، تفکر و خلاقیت به حداکثر پتانسیل خود افزایش دهد.
۱۰) معلمان یک مدرسه موفق باید در جریان زنده و مستمر تعلیم و تعلم بوده و در تمام مدت کار آموزشی خود از فراگیرندگان باشند. علاقه به تدریس، روحیه همکاری با دیگران در مدرسه، صبر و خودداری، آشنایی با اصول روان‌شناسی، شناخت قوانین رشد، یادگیری و خصوصیات سنی گروه‌های متعدد از ویژگی‌هایی است که یک معلم موفق دارا است و با این زمینه‌ها می‌تواند در تکوین شخصیت دانش‌آموز نقش موثری داشته باشد.
۱۱) یک مدرسه موفق همه ساله آموزش‌های منظم و مکرری را برای معلمان خود در دست اجرا می‌گذارد تا از طریق تشکیل کلاس‌های ویژه، تهیه مجلات مربوط به آنها و یا ایجاد آموزش‌های ضمن خدمت مشخص و هدفدار هرچه بیشتر بتوانند انگیزش، آگاهی و علاقه‌مندی آنان را در جهت پیشبرد برنامه و شکوفا کردن استعداد دانش آموزان فراهم کرده و ارتقا دهند.
۱۲) در مدرسه موفق، معلم باید در تربیت دانش‌آموز واقع‌بین بوده و انتظار ساخت دوباره شخصیت او را نداشته باشد زیرا الگوی بنیادی شخصیت کودک پیش از ورود به مدرسه شکل گرفته و مدرسه نمی‌تواند و نباید سعی کند شخصیت جدیدی در کودک به وجود آورد.



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:14 ق.ظ ] [ علی نیا ]

آسیب های اجتماعی در مدرسه

از نظر روانشناسان، دوره نوجوانی  از سن 12 تا 18 سالگی میباشد. البته در اذهان عمومی سنین 12 تا 15 سالگی دوره راهنمایی تحصیل مطرح است. براساس تحقیقات موجود میانگین سن بلوغ برای دختران 5/12 تا 5/14 سالگی و برای پسران 14 تا 15 سالگی میباشد. البته عواملی از قبیل وراثت، خانواده، وضعیت جسمانی، آب و هوا، تغذیه، فرهنگها، حتی بهره هوشی در زودرسی بلوغ موثر هستند. مهمترین وظیفه مربیان در تعلیم و تربیت، شناخت خصایص و ویژگیهای نوجوانان در دوران مذکور میباشد.

ویژگیها و خصایص رشد و تکاملی نوجوان از لحاظ بدنی

وزن به سرعت افزایش مییابد، تغییرات بدنی و فیزویولوژیک کاملا آشکار و محسوس میشود، در نتیجه ظهور تغییرات بدنی و فیزیولوژیک، اضطراب حرکتی پیدا میشود، اشتهای غذایی زیاد در نوجوان پیدا میشود، خصایص جنسی به سرعت رشد و نمو میکنند و دختران حدود دو سال زودتر از پسران علائم بلوغ نشان میدهند، گاهی برای مدتی کیفیت کار غدد نامتعادل میشود، رشد و نمو استخوان بندی تقریباً کامل میشود و بلندی قد و قامت به حداکثر میرسد، هماهنگی عضلانی بهتر میشود، قلب در آغاز نوجوانی به سرعت رشد میکند.

از لحاظ شناختی(ذهنی)

نوجوان آرمانها و ایدهآلهای عالی را دنبال می کند و دارای هدفهای شخصی و اجتماعی میشود، قدرت تشخیص و تمیز در نوجوان افزایش مییابد، به موضوعها و مسائل اخلاقی، فلسفی و دینی علاقهمند میشود و در بعضی از نوجوانان یک نوع شک دینی پیدا میشود، نوجوان گاهی با والدینش به مجادله و مناقشه میپردازد و نمیخواهد عقاید آنها را بپذیرد، ذهن نوجوان به علت مشکلات روانی، که از خصایص طبیعی این مرحله میباشد، همیشه مشغول است و نمیتواند راه حل روشنی برای آنها پیدا کند، نوجوان بیشتر در جهان تخیل زندگی میکند، استعدادهای خاص هنری ظاهر میشوند، نوجوان کارهایی را شروع میکند ولی همیشه آنها را تا پایان ادامه نمیدهد و ناتمام میگذارد، رغبتهای شغلی در نوجوان ظاهر میشوند و او به تشخیص و انتخاب بین مشاغل گوناگون میاندیشد و با همگنانش مشورت میکند، دایره شناخت و تجارب نوجوان افزایش مییابد.

از لحاظ عاطفی

نوجوان به جاذب و جالب بودن وضع ظاهریش بسیار علاقه مند است، بی ثباتی عاطفی دارد و خود را (همه چیز دان) یا به اصطلاح (علامه دهر) میپندارد، تغییرات ظاهری بدنی و فیزیولوژیک، موجب احساس شرم در نوجوان میشود، از مورد استهزای دوستان قرار گرفتن نگران است و میترسد، برای استقلال و اتکای به خود میکوشد، به مطالعه و گوش کردن به رادیو و تماشای فیلم تمایل بیشتری دارد، به افرادی که او را دوست دارند و احترام میگذارند بیشتر اظهار علاقه میکند، تقریبا از همه چیز انتقاد میکند، هر گونه توهین و سرزنش باعث ناراحتیهای عاطفی نوجوان میشود، نوجوان به سرعت متأثر میشود و برای اظهار تاثرش به کارهایی اقدام میکند، لیکن بزودی پشیمان میشود و در صحت کارها یا اقدامهایش تردید میکند و به سرزنش خویشتن میپردازد، وقتی عصبانی و خشمگین میشود در گوشهای مینشیند و به گفتگوی درونی و گاهی گریه متوسل میشود.

از لحاظ اجتماعی

قهرمان پرور است و با یک نفر بزرگسال که بیشتر مورد تمجید و ستایش مردم است، همانندسازی میکند، به پذیرفته شدن در گروههای اجتماعی بسیار علاقهمند است، به مستقل شدن از خانوادهاش تمایل نشان میدهد و این نخستین گام او برای زندگی بزرگسالی است، به پذیرش مسئولیت گروهی و شرکت در فعالیتهای جمعی واکنش مساعد نشان میدهد، نوجوان میکوشد مقام منزلت خاصی بین دوستان و همسالانش کسب کند، رفتار و خصایل اجتماعی او ظاهر میشوند، علیه بعضی از آداب و رسوم اجتماعی قیام میکند و از این کارش لذت میبرد، دوست دارد که بیشتر اوقات خود را با همسالانش بگذارند.

نیازهای نوجوان

نیاز به محبت (از طرف اطرافیان). 2- نیاز به تعلق خاطر (به گروهها). 3- نیاز به موفقیت (در زندگی و تحصیل). 4- نیاز به پذیرفته شدن (احساس ارزشمندی).

مشکلات جوانان

اول مشکلات بدنی شامل: احساس خستگی، عدم تناسب اندام، محرومیت از خواب، ظهور تمایلات جنسی و چگونگی ارضای آن.

دوم مشکلات شخصیتی شامل: احساس حقارت و کمرویی، عصابنیت فوری، نگرانی از عدم پذیرفتگی، هیجان افراطی.

سوم مشکلات خانوادگی شامل: احساس تنهایی، مشاجره با اعضای خانواده، محدودیت آزادی، احساس فاصله زیاد با والدین و فقدان افراد صمیمی برای بازگو کردن مشکلات.

چهارم مشکلات اجتماعی شامل: ترس از قبول مسئولیت، ترس از همانند سازی، احساس نگرانی از عدم موفقیت، ناشیگری در برقراری روابط اجتماعی.

پنجم مشکلات دینی و اخلاقی شامل: ترس از مرگ، تردید در اعتقادات دینی، علاقه مندی به کسب اطلاعات دینی، نداشتن معیار صحیح برای الگوبرداری.

ششم مشکلات مدرسهای شامل: ترس از سرزنش و تنبیه معلمان، ناتوانی در تمرکز حواس، ترس از امتحان، تنفر از بعضی از معلمان و دروس.

هفتم مشکلات انتخاب شغل شامل: نگرانی از موفقیت اینده شغلی، ناتوانی در تشخیص شغل مناسب، نگرانی از درآمد برای زندگی آتی.

توجه به چند نکته در حل مشکلات نوجوانان:

مسئله نوجوانان یک مسئله ریاضی نیست که با یک فرمول حل شود.

طرح مسئله نوجوانان نباید طوری وانمود شود که احساس کنند یک بیماری وحشتناک و خطرناک دارند.

نخستین مسئول حل مسئله خود نوجوان است. وظیفه والدین و معلمان راهنمایی و هدآیت اوست.

وظایف آموزش و پرورش(با عنآیت به تفکیک جنسیت:)

برنامه ریزی آموزشی و تربیتی متناسب با ویژگیهای بدنی، عاطفی، شناختی و اجتماعی نوجوان دختر و پسر.

ایجاد زمینههای مساعد تعامل با خانوادهها با آموزش اولیا (مادران و پدران.)

غنیسازی اوقات فراغت نوجوانان با عنآیت به استعداد و علاقه دختران و پسران.

توسعه فعالیتهای پژوهشی و تحقیقات در مدارس متناسب با ظرفیتهای فکری و ... دختران و پسران.

عوامل موثر در ایجاد مشکل در نوجوانی و جوانی و اوقات فراغت

عوامل موثر در ایجاد مشکل در نوجوانی و جوانی عبارتند از عوامل زیستی، محیطی و روانی.

عوامل زیستی

عوامل زیستی موثر در ایجاد مشکلات نوجوانان و جوانان به دو دسته تقسیم میشود:

بلوغ جسمی و جنسی که در اثر ترشح هورمونهای مختلف در نوجوانان صورت میگیرد.

بیماریها.

عوامل محیطی

عوامل محیطی موثر در ایجاد مشکلات در نوجوانان و جوانان به 3 دسته تقسیم میشود:

محل زندگی یا خانه و مدرسه:

عدم تفاهم، ناهماهنگی فکری و ناهماهنگی ارزشها.

مسائل فرهنگی- اجتماعی- اخلاقی و دینی:

اختلاف سطح فرهنگی بین والدین و فرزندان، نداشتن اعتقادات مشخص دینی، عدم شکل گیری

 مناسب ارزشها و باورها.

دوستان:

رفتار دوستان، روابط با دوستان.

عوامل روانی

عوامل روانی موثر در ایجاد مشکلات شامل درونی و بیرونی فرد میباشد.

الف) عوامل روانی شامل:

اختلاف ذهنی (ممکن است نوجوان از نظر هوشی، توانایی درک مسائل را نداشته و یا مسائل را در نظر خود بزرگ جلوه دهد و یا توانایی تفکیک مسائل را از یکدیگر نداشته باشد و یا فاقد تجربه و مهارتهای لازم برای رفع مشکلات خویش باشد).

عدم دسترسی به اطلاعات کافی در زمینههای مختلف فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی- سیاسی

و اخلاقی، که موجب میگردد که فرد قادر به حل مسائل خود به طریقه مناسب نباشد.

نداشتن آگاهی لازم جهت تشخیص مشکلات.

عدم شناخت شخصیت خود: گاهی اوقات نوجوان شناخت کافی از خود ندارد.

عدم شناخت راههای برخورد با مشکلات و ارائه راه حلها: نوجوان باید بداند که در برخورد با مشکلات، چگونه آنها را درجهبندی کرده و برای هر کدام راه حل مناسب پیدا کند. اختلالات شخصیت نوجوانی از قبیل رفتارهای هیجانی و ضد اجتماعی.

بنابراین در دوران نوجوانی، والدین و مربیان میبایستی تلاش نمایند تا اطلاعات و دانستنیهای کافی و منابع مناسبی را در اختیار نوجوانان قرار دهند و با افزایش سطح دانش و آگاهی نوجوان قدرت و تجزیه و تحلیل مسائل در وی افزوده خواهد داشت و بالا رفتن توانمندیهای آنها سبب خواهد شد که آنها کمتر دچار مشکلات گردند.

روشهای شناخت مسائل جوانان

مشاهده مستقیم: با تحت نظر داشتن رفتارهای فرد می توان به مشکلات وی پی برد.

مصاحبه تخصصی: که توسط روانشناس انجام میشود.

اجرای پرسشنامه: با تهیه پرسشنامه و اجرا آنها میتوان مشکلات جوانان را در آموزشگاه، جامعه و خانواده بررسی نمود.

مصاحبه با والدین.

مطالعه موردی.

سرگذشت نگاری یا تحلیل یادداشتها و دفترچه خاطرات فرد.

        ==========================================

منابع و مآخذ:

شعاری نژاد، علی اکبر، نقش فعالیتهای فوق در تربیت نوجوانان، انتشار اطلاعات.

نوابی نژاد، شکوه، سه گفتار درباره راهنمایی و تربیت فرزندان، انتشارات انجمن اولیاو مربیان.

کاردان، علی محمد، مراحل تربیت، انتشارات دانشگاه تهران.

لطف آبادی، روانشناسی درمان بلوغ، انتشارات سازمان ملی جوانان.




[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:04 ق.ظ ] [ علی نیا ]

سخنرانی سرپرست آموزش و پرورش به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش قبل از خطبه های نماز جمعه



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 11:00 ق.ظ ] [ علی نیا ]

چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوءمصرف مواد آموزش و پرورش شهرستان سلماس برگزارشد

چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوءمصرف مواد آموزش و پرورش شهرستان سلماس با حضور معاونین – حراست – مشاوره و بهداشت – تربیت بدنی – امور بانوان – انجمن اولیاء و مربیان در اتاق مدیریت برگزارشد .




به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سلماس :  جلسه به ریاست موسی زاده سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد ایشان ضمن ارائه مطالبی در مورد اجرای کارگاههای آسیبهای اجتماعی ویژه والدین وکارکنان مدارس بر لزوم تداوم برگزاری این کارگاهها تاکید داشته و خواستاراتخاذ روشهای جدید آموزشی از قبیل ارائه فیلمهای تخصصی، سی دی های آموزشی و همچنین بروشورهای ویژه مشکلات آسیبهای اجتماعی درهنگام برگزاری این کارگاهها به والدین گرامی شدند.

وی درادامه  خواستارارائه گزارش کارشناس تربیت بدنی ازچگونگی برگزاری واجرای این کارگاهها گردیده و بر لزوم اهمیت اتخاذ برنامه های موثر بر استفاده بهینه از ظرفیتهای آموزشی این دوره در بالا بردن میزان آگاهی شرکت کنندگان گردید . .

کارشناس تربیت بدنی با ارائه گزارشی از چگونگی اجرای مرحله اول این کارگاهها ضمن مطلوب توصیف نمودن شرکت اولیا دراین دوره و میزان مشارکت اولیا و همچنین مطالب ارائه شده در این دوره در کل روند اجرائی این برنامه را مطلوب توصیف نمود.

مصوبات :

مقرر گردید با توجه عدم تخصیص اعتبار برای اجرای مرحله دوم طرح های چهارگانه از اعتبارات مرحله اول بعد از بررسی عملکرد فعالیت مدارس نسبت به ارائه اعتبار مناسب با شرح هزینه به این مدارس اعلام گردد. تا تمامی مدارس فعال در این زمینه اعتبار لازم کسب کنند .

مقررگردیدنسبت به تقدیرازنفرات برترآثارجشنواره های نوجوان سالم وابتکارات اقدام مقتضی بعمل آید

مقرر گردید تا نسبت به جدی گرفتن طرح مداخله آسیبهای اجتماعی با هماهنگی مدارس در معرض خطر و عوامل آن که مشخص گردیده اقدام شود .  

مقرر گردید نسبت به بازخورد لازم در مورد مدارس غیرفعال در  زمینه جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات اقدامات لازمصورت گیرد



[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 10:52 ق.ظ ] [ علی نیا ]

جلسه ی ستاد هماهنگی و برنامه ریزی همایش وبرنامه های گرامیداشت دهه ی فجر برگزار گردید

جلسه ی ستاد هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری همایش و برنامه های گرامیداشت دهه ی فجر با حضور مدیر آموزش و پرورش ، نماینده فرماندار ، نماینده نیروی انتظامی ، معاون پرورشی ، کارشناسان حراست و اموربانوان اداره در اتاق مدیریت برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش :

 موسی زاده مدیر آموزش و پرورش سلماس با بیان این که امروز نسل چهارم انقلاب مخاطبین ما هستند تصریح کرد: در دهه مبارک فجر باید مسائل انقلاب به گونه ای مطرح گردد تا یک تصور ذهنی از انقلاب در اذهان دانش آموزان ایجاد شود. مدیر آموزش وپرورش در این جلسه با تبریک فرارسیدن سی وششمین بهار انقلاب بیان داشت : دهه فجر انقلاب اسلامی فصل رهایی ملت ایران از دست رژیم ستم شاهی بود .

ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات دهه فجر افزود:گرامیداشت دهه فجر، گرامیداشت ارزش ها و اعتقادات است و ما باید دستاوردهای دهه فجر و عللی که باعث بوجود آمدن انقلاب شد را به نسل امروز بشناسانیم. موسی زاده در ادامه از ایام الله دهه مبارک فجر و 22 بهمن به عنوان عید انقلاب و جشن ملی و اسلامی ملت بزرگ ایران نام برد و با تأکید بر واگذاری مسئولیت اجرای مراسم به مدارس ، خواستار حضور پر رنگ دانش آموزان و فرهنگیان در برگزاری ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر و فرهنگ سازی در این راستا شد.

در ادامه این جلسه کارشناس مسئول حراست ،با تقدیر و تشکراز اعضاء حاضردر جلسه و همچنین عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه ی مبارک فجر بیان داشت: در جهت تعمیق باورها، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و اندیشه های والای امام خمینی (ره) و رهبری، امسال برنامه های دهه ی فجر به صورت جدی در مدارس اجرا می شود.

درخاتمه ی این جلسه کارشناس اموربانوان،از برگزاری برنامه ی متنوع در سطح مدیریت و مدارس شهرستان سلماس خبر داد وی مهم ترین برنامه های پیش بینی شده را موارد زیر ذکر کرد:

 برگزاری جلسه ی توجیهی مدیران مدارس

 برگزاری مراسم«گلبانگ انقلاب» به مناسبت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور.

برگزاری جشنواره گل و گیاه برگزاری جشنواره غذا

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان فرهنگی و دانش آموزان دختر

دیدار با امام جمعه ی محترم شهرستان

شرکت فرهنگیان و دانش آموزان در نماز جمعه.

 برگزاری مراسم استکبار ستیزی با ساخت ماکت آدمک های شیطانی.

 برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب.

دیدار با ایثارگران،آزادگان، خانواده های معظم شهداء ، شخصیت ها وتجلیل ازآن ها و خانواده هایشان.

اجرای گروه سرود 57 نفره یا 22 نفره ، گروه های سرود همگانی و ...

تشکیل نمایشگاه خلاقیت ها و ابتکارات فرهنگیان و دانش آموزان .

برگزاری مراسم میهمانی لاله ها(غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهداء

شرکت گسترده و منسجم فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی 22 بهمن.




[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 10:50 ق.ظ ] [ علی نیا ]

پیام مشترک فرماندار و مدیر آموزش و پرورش سلماس

به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش (۲۴ لغایت ۳۰ دیماه)

 

احتراماً بدون شک رسالت عظیم آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تربیتی کشور ، قوام بخش فرهنگ عمومی و تعالی بخش جامعه ی بصیرت محور و بزرگترین سرمایه اجتماعی و ارزشمند ترین آینده ی ماست که ماموریتی مهم در امتداد رسالت پیامبران عظیم الشان الهی بر عهده دارد .

عزت ، سربلندی ،  خود باوری، رفاه، منزلت ، کرامت و معنویت هر جامعه وابسته به جایگاه و عظمت آموزش و پرورش است و این عظمت با توفیق الهی و حضور آگاهانه و داوطلبانه تمامی عوامل سهیم و موثر نظام آموزش و پرورش ، بویژه فرهنگیان معظم تبیین و محقق می شود .

شوراهای آموزش و پرورش به منظور تحقق خرد جمعی ، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی  و بهره گیری و استفاده بهینه از کلیه منابع و امکانات جهت تاسیس ، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیتهای اجرائی در شهرستان ها تشکیل می شود .

بررسی نتایج عملکرد شوراها بیانگر تلاش و همفکری و همیاری مردم و مسئولان شهرستان در رفع موانع موجود و تسهیل در امور اجرائی آموزش و پرورش بوده و کسب رتبه دوم شورای آموزش و پرورش شهرستان سلماس در سطح استان حاکی از نقش مثبت اعضای محترم شورا در ارائه برنامه ها و فعالیت های اجرائی و تحقق بخش عظیمی از اهداف قانون مذکور در سطح شهرستان می باشد .

لذا با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش از تلاش های بی شائبه کلیه اعضای محترم شورا در سطح شهرستان تقدیر و تشکر نموده و این هفته را به تمامی فرهنگیان ارجمند , مدیران سختكوش , اولیاء محترم دانش آموزان , دانش آموزان عزیز تبریك و تهنیت عرض می نمائیم.

در پایان امیدواریم كه با  مساعدت های هر چه بیشتر اعضای محترم شورای آموزش و پرورش و تمامی فرهنگیان دلسوز و خیرین گرانقدر و معتمدین ارجمند شهرستان و با بهره گیری از كلیه منابع و امكانات موجود شهرستان بتوانیم قدمهای موثری در جهت ارتقای كیفی و كمی فعالیت های آموزشی و پرورشی و رفع تنگناهای موجود آموزش و پرورش شهرستان برداریم.

 

 

 

     مسعود حاجی علیلو                                                     رسول موسی زاده
 فرماندار و رئیس شورای آموزش وپرورش                       مدیر آموزش و پرورش

 


[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 10:44 ق.ظ ] [ علی نیا ]

دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستانهای سمپاد در سالتحصیلی 95-94

دستورالعمل آزمون ورودی دوره اول و دوم متوسطه مدارس استعداد های درخشان سالتحصیلی 95-94 اعلام شد.




به نقل ازاداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش دستورالعمل آزمون ورودی دوره اول و دوم متوسطه مدارس استعداد های درخشان سالتحصیلی  95-94  را اعلام کرد.

متن این دستور العمل به شرح ذیل می باشد:

 دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول متوسطه (( پایه هفتم))و رشته ادبیات و علوم انسانی ((پایه دوم)) دبیرستان های استعداد های درخشان سالتحصیلی 95-94 به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نواحی و مناطق ارسال گردید دانش آموزان و اولیا محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر  به مدیران مدارس مراجعه نمایند و از مدیران محترم نیز انتظار می رود شرایط ثبت نام را به دانش آموزان و اولیاء محترم دانش آموزان  اطلاع رسانی نمایند.

الف) ورودی دوره اول متوسطه ((پایه ی هفتم)) :

1-ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی دوره اول متوسطه (( پایه هفتم )) :  روز شنبه مورخه 25/11/93 تا روز پنجشنبه مورخه 7/12/93 انجام خواهد شد.

2-زمان آزمـون ورودی دوره اول متـوسطه ((پایه هفتم)) راس سـاعت 9 صبـح روز جمعـه مورخه 25/2/94 بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

3- مدارک لازم جهت ثبت نام :   الف)واریز مبلغ 120000 ریال به شماره حسـاب 2173120176007 به نام درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش                                                              ب)ارائه فایل عکس داوطلب.

ج)تکمیل فرم اینترنتی تقاضا نامه ثبت نام در آزمون.

4-ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون ورودی دوره اول متوسطه (( پایه هفتم )):           
الف )داشتن تابعیت ایران.     

ب)کسب (( مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس)) و یا ((کسب مقیاس خوب درحداکثر یک درس و خیلی خوب)) درسایر دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی سالتحصیلی 93-92

5- منابع آزمون : کتابهای درسی پایه ی ششم ابتدایی سالتحصیلی 94- 93

6- طراحی سوالات آزمون مذکور بصورت هماهنگ کشوری خواهد بود .ضمنا آزمون  نمره منفی دارد.

ب:  ورودی رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) :

1-زمان ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) : از روز شنبه مورخ  2/3/94 تا مورخ 21/3/94

2-زمان برگزاری آزمون رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) :

                                             روز پنجشنبه مورخه 1/5/94 راس ساعت 9 صبح

3- مدارک لازم جهت ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)):

 الف)واریز مبلغ 120000 ریال به شماره حساب 2173120176007 به نام درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش                            ب)ارائه فایل عکس داوطلب.                        
ج)تکمیل فرم اینتر نتی تقاضا نامه ثبت نام در آزمون .

4-ضوابط و شرایط ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) :           
الف )داشتن تابعیت ایران 

ب)داشتن حد اقل معدل کل سالانه 17 در پایه اول دوره اول متوسطه سالتحصیلی 94-93

5-پذیرش دانش آموزان در رشته ادبیات و علوم انسانی پایه دوم دبیرستانهای استعداد های درخشان ،صرفا برای تحصیل در رشته مذکور خواهد بود.تغییر رشته این گروه از پذیرفته شدگان ممنوع می باشد.




[ چهارشنبه 1 بهمن 1393 ] [ 10:41 ق.ظ ] [ علی نیا ]