تبلیغات
وبلاگ دبیرستان دخترانه حکمت - تلفن 35323615 - مطالب خرداد 1393

آسان ترین راه

persian-star.org_007.jpg

[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:49 ب.ظ ] [ علی نیا ]

پروردگارا ....

shayda76(3).jpg

[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:46 ب.ظ ] [ علی نیا ]

باور....

380265_futv9hqw.jpg

[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:44 ب.ظ ] [ علی نیا ]

خدایا ......

960292_293353317496068_4415943205424678514_n.jpg

[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:40 ب.ظ ] [ علی نیا ]

جملات زیبا و تاثیر گذار

عمر شما از زمانی شروع می شود که اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید.

آفتاب به گیاهی حرارت می دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد.

تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است.

دشوارترین قدم، همان قدم اول است.

امید، درمانی است که شفا نمی دهد، ولی کمک می کند تا درد را تحمل کنیم.

بجای آنکه به تاریکی لعنت فرستید، یک شمع روشن کنید.

آنچه شما درباره خود فکر می کنید، بسیار مهمتر از اندیشه هایی است که دیگران درباره شما دارند.

همواره بیاد داشته باشید آخرین کلید باقیمانده، شاید بازگشاینده قفل در باشد.

برای کسی که آهسته و پیوسته می رود، هیچ راهی دور نیست.

وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است که شما چیز زیادی از آن نخواسته اید.

در اندیشه آنچه کرده ای مباش، در اندیشه آنچه نکرده ای باش.

امروز، اولین روز از بقیة عمر شماست.



[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:38 ب.ظ ] [ علی نیا ]

فن آوری چیست؟

فناوری (تکنولوژی) شیوه و شگرد ساخت و کاربرد ابزار، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی است که گره گشای دشواری‌های انسان است. فناوری یک فعالیت انسانی است و از همین رو، هم از دانش و هم از مهندسی دیرینه تر است.
َ
بر این پایه واژه فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نوابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند. از این رو مقولهٔ فناوری ممکن است در بدو مواجهه عجیب و محیر العقول جلوه کند. لیکن چنین نیست. حتی نوآوری‌های بسیار کهن مانند چرخ هم نمونه‌هایی از فناوری بوده و به شمار می‌روند. از مصداقهای فناوری نزد قدما فوت کوزه‌گری بوده‌است
.

فناوری همان تسلط و تبحر انجام کار است، فناوری توانایی انجام کار در تمامی سطوح و زمینه‌ها است. یعنی طراحی، ساخت، استفاده، تعمیر و نگهداری و تحقیق و توسعه و غیره می‌باشد
.

امروزه بسیاری از فناوری‌ها در نتیجه پژوهش به دست می‌آیند و پژوهشگاه‌های فناوری زیادی در سراسر جهان بر پا شده‌است. تکنولوژی به معنای اصلی حداکثر استفاده از کمترین امکانات موجود می‌باشد
.

در کتاب مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات  آمده است
:

فناوری یعنی تکنولوژی، که از دو لغت یونانی techne و logia تشکیل شده‌است که اولی به معنی هنر و دومی به معنی علم و دانش است
.
فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌های نظام‌یافته برای انجام وظایف علمی است
.
فناوری را می‌توان کلیهٔ دانش‌ها، فرآیندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد
.
فناوری کاربرد عملی دانش و ابزاری برای کمک به تلاش انسان است
.
یونیدو فناوری را کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم می‌داند

فرهنگ لاروس، فناوری را مطالعهٔ ابزارها، شیوه‌ها و روش‌های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه‌ها گوناگون صنعت می‌داند.
فناوری مجموعه‌ای از فرآیندها، روش‌ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌آلات و مهارت‌هایی است که توسط آن‌ها کالایی ساخته شده و یا خدمتی ارائه می‌گردد.
فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار.
علام با مطالعهٔ طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌که فناوری با به کارگیری ایده‌ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند.
فناوری عامل تبدیل منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی به کالا و خدمات است که عناصر متشکله و یا ارکان آن عبارت است از: سخت‌افزار، انسان افزار یا نیروی انسانی متخصص، فناوری متبلور در اسناد و مدارک یا اطلاعات، سازمان‌ها یا نهادافزار.

تکنولوژی یا فناوری به معنای کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌های نظام یافته برای انجام وظایف عملی است. به بیان ساده تر، تکنولوژی کاربرد عملی دانش و ابزاری برای کمک به تلاش انسان است و تأثیر بسزایی بر توسعه جوامع بشری دارد.



[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:35 ب.ظ ] [ علی نیا ]

انواع مدیران در مدارس ما

مدیران پیش رو: همیشه از وضعیت موجود ناراضی اند و به دنبال چیزهای جدید می باشند (خلاق اند). در خط اول قرار دارند؛ برای انجام هر کار و پیشنهادی از طرف کارکنان یا بالادستی ها پیش قدم می باشند؛ از ریسک کردن نمی هراسند؛ دنبال دردسر هستند البته دردسری که بتواند سازمان آن ها را به نحو احسن معرفی نماید.

مدیران پس رو: تنبل، منتظرند کسی آن ها را هل دهد؛ عقب نشینی از هر کاری؛ خودشان را به دردسر نمی اندازند؛ از همه کس و همه چیز راضی اند؛ به کسی کاری ندارند؛ به اتفاقات محیط اطرافشان توجهی ندارند؛ جرأت هیچ گونه اعتراضی به بالادستی ها ندارند و معمولا از خبرهای جدید بعد از گذشت زمان آگاه می شوند.

مدیران میانه رو: منتظرند ببینند مدیران دیگر چه می کنند تا آن ها نیز آن کار را انجام دهند چه کار منفی باشد و چه مثبت؛ نتایج کارهای منفی خود را به دوش دیگران می اندازند؛ راضی از انجام کارهای کوچک و درگیر کردن خود به کارهای کم اهمیت و بیهوده برای وقت گذرانی؛ گاهی با نظم و مواقعی بی نظم؛ جرأت اعتراض ندارند اما خود را با جماعت هم رنگ می کنند.

[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:32 ب.ظ ] [ علی نیا ]

مدرسه هوشمند چیست؟


بروز تحولات گسترده در زمینه كامپیوتر و ارتباطات، تغییرات عمده‌ای را در عرصه‌های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است. در سالیان اخیر فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، بیشترین تأثیر را در حیات بشریت داشته‌اند. دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییر بوده و داده و اطلاعات به سرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده‌كنندگان قرار می‌گیرد. بدون شك مهمترین و در عین حال بزرگترین پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ابداع اینترنت، برمی‌گردد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات گسترده‌ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونه‌ای است كه جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یك جامعه اطلاعاتی است. جامعه‌ای كه در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش،‌ دارای نقش محوری و تعیین كننده است. فناوری اطلاعات، به عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده است. كامپیوتری شدن بسیاری از امور جاری مردم، انجام بسیاری از كارهای روزمره بانكی با استفاده از اینترنت و شبكه‌های ارتباطی در منزل، آموزش الكترونیكی و مجازی و عدم نیاز به حضور در كلاسهای درس، توسعه و ترویج تجارت الكترونیكی از دستاوردهای فناوری اطلاعات است و در رفاه و آسایش مردم نقش دارند.

امروزه مدیریت دانش در نظامهای اطلاع‌رسانی كامپیوتری به صورت قابل ملاحظه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. سازماندهی و مدیریت دانش و به دنبال آن مدیریت اطلاعات، نقش اساسی را در انتقال دانش فردی به دانش سازمانی ایفا می‌كنند. همچنین مدیریت اطلاعات و منابع آموزشی در محیط آموزش الكترونیكی اهمیت ویژه‌ای دارد. از آنجا كه نظامهای یادگیری الكترونیكی اطلاعات بسیاری را نگهداری می‌كنند،‌ ایجاد این چنین محیطهایی باید به گونه‌ای انجام شود كه كاربران بتوانند از اطلاعات موجود استفاده مفید و مؤثری داشته باشند. آموزش، ركن اصلی در توسعه پایدار هر كشور است و آموزش الكترونیكی، امروزه از جدیدترین‏، مؤثرترین و مطمئن‌ترین روشها در توسعه آموزشهای فردی و سازمانی است. سیستم نوین آموزش الكترونیكی فواید و مزایای منحصر به فردی را برای افراد، سازمانها و مراكز آموزشی به همراه دارد. در گذشته تمامی آموزشهای كاركنان در شركتها و سازمانها به شیوه كلاسهای حضوری برگزار می‌گردید كه در آن محوریت كلاس با مربی آموزش بود. با ظهور اینترنت، آموزش الكترونیكی باعث گسترش دامنه آموزش و باعث به اشتراك گذاشتن دانش و اطلاعات شد.

قرن 21 به سمتی می‌رود كه اكثر مشاغل به دانش و مهارتهای كامپیوتری نیاز خواهند داشت. ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد كه با آموزش سنتی كنونی همخوانی ندارد. مدتی است برخی كشورهای جهان به تأسیس مدارس الكترونیكی یا مدارس هوشمند دست زده‌اند. در مدارس هوشمند كامپیوتر در نحوه تدریس و ارزشیابی تأثیر می‌گذارد و برنامه‌های درسی را تا حدودی تغییر می‌دهد. ولی در عین حال كاركردهای اجتماعی مدارس بر جای خود باقی می‌ماند چون در روابط اجتماعی به دانش‌آموزان یاری می‌رساند. در این مدارس دانش‌آموزان می‌توانند با منابع علمی جهان و معلمان و بچه‌های مدارس دیگر ارتباط برقرار كنند.

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیكی است و كنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری كامپیوتر و شبكه انجام می‌گیرد و محتوای اكثر دروس آن الكترونیكی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است. در چنین مدرسه‌ای یك دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر روی موضوعات به شكل مستمر، منابع و قابلیتهای اجرایی خود را توسعه و تغییر می‌دهد و این نكته‌ای است كه به مسئولان مدرسه اجازه می‌دهد تا با توجه به تغییرات به وجود آمده و افزایش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آنها را برای اخذ اطلاعات جدید آماده نمایند. مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است كه جهت ایجاد محیط یاددهی ـ یادگیری و بهبود نظام مدیریتی مدرسه و تربیت دانش‌آموزان پژوهنده طراحی شده است. مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشی است كه در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته بازسازی شده تا كودكان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.

دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاددهنده و یادگیرنده را برعهده دارند. در این مدرسه، برنامه درسی محدودكننده نیست و به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود از برنامه‌های درس خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه روش تدریس براساس دانش‌آموز محوری است. تأكید بر مهارت فكر كردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری از راهبردها و خط مشیهای مدرسه هوشمند است. هفت اصل كلیدی در مدارس هوشمند عبارتند از: 1)دانش خلاق 2)استعداد یادگیری 3)توجه به فهم مطالب 4) آموختن با هدف تسلط و انتقال آن 5) ارزیابی آموخته‌ها به شكل متمركز 6) غلبه بر مشكلات 7) مدرسه به عنوان یك سازمان آموزشی.

در مدارس هوشمند كامپیوتر جایگزین تخته سیاه و CD جای دفتر مشق را می‌گیرد. دانش‌آموزان می‌توانند از طریق اینترنت اطلاعات بسیاری را درباره هر موضوع كه بخواهند بدست آورند. در این سیستم معلم و شاگرد هر دو تولید محتوای الكترونیكی و درس را به صورت CD ارائه می‌كنند. در این مدارس آموزش منحصر به معلم نیست و دانش‌آموز نقش اساسی در آموختن مباحث علمی دارد. دبیران با استفاده از محتوای درسی الكترونیكی موجب تفهیم بهتر مطالب درس و صرفه‌جویی در وقت می‌شوند و دانش‌آموزان هم این فرصت را دارند كه توانایی و قابلیتهای خود را آشكار و به تولید محتوا بپردازند. در این گونه مدارس كسب موفقیت دست‌یافتنی است و میزان آن به تلاش و پیگیری دانش‌آموزان و هدایت صحیح و جهت دار بستگی دارد. در این روش روح پژوهش و جست‌وجوگری،‌ جایگزین روحیه بی‌هدف دانش‌آموز خواهد شد. در این روش ركن اصلی برای هرگونه تغییر، تغییر در فكر است و ابزار و امكانات تنها وسیله‌ای برای جامه عمل پوشاندن به افكار هستند.

در مدارس هوشمند معلمان می‌توانند به جای اینكه تلاش كنند خودشان پاسخی برای پرسشهای دانش‌آموزان پیدا كنند، از آنها بخواهند پاسخ پرسشهایشان را در كامپیوتر پیدا كنند و برای بقیه بازگو كنند. مدارس هوشمند مدارسی هستند كه مبانی توسعه آنها استفاده از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات می‌باشد و تفاوت آن با مدارس مجازی این است كه در این مدارس دانش‌آموزان باید حضور فیزیكی داشته باشند اما در مدرسه مجازی، دانش‌آموز و معلم می‌توانند كیلومترها از هم فاصله داشته باشند. معلمان مدارس هوشمند الزامی به متخصص بودن در حوزه IT ندارند بلكه باید بتوانند از سیستم این مدرسه مطلع باشند و از امكانات آن خوب استفاده كنند. معلم باید خوب بداند كه منابع در كجاها وجود دارند كه وقتی دانش‌آموزان سؤالی مطرح كردند آنان را به منابع موردنظر راهنمایی كند. ارتباط والدین با مدرسه، از طریق كامپیوتر انجام می‌گیرد و این امكان را دارند كه با مدیر یا معلمان مدرسه ارتباط برقرار كنند و از وضعیت تحصیلی فرزند خود آگاه شوند. كتابخانه این مدرسه، یك كتابخانه الكترونیكی است و دانش‌آموز می‌تواند به صورت Online از آن استفاده نماید. محیطهای گفت‌وگو، بحث و پرسش و پاسخ به صورت همزمان و ناهمزمان دراین مدرسه فعال است.

افزایش استفاده ازكامپیوتر در آموزش به یك نیاز تبدیل شده است. ما برای عقب نماندن از قافله جامعه جهانی كه به سرعت نقش رایانه‌ها را در مشاغل گسترش می‌دهد به سیستم آموزش متناسب این عصر نیازمندیم. اما از این موضوع نیز نباید قافل باشیم كه استفاده از انواع نرم‌افزارها و محتواهای آموزشی غیراستاندارد می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به آموزش وارد و یادگیرندگان را دچار سردرگمی كند. برای ایجاد مدرسه هوشمند و یا كلا ورود فناوری اطلاعات به مدارس وزارت آموزش و پرورش باید به دنبال ایجاد بانكهای اطلاعاتی قوی و هماهنگ باشد كه بتواند شبكه آموزشی قوی استاندارد را اتخاذ كند تا خدمات محتوایی و آموزشی را به راحتی در دسترس مدرسه قرار دهد. با امید به اینكه مدارس هوشمند راهی باشد در جهت رشد فكری دانش‌آموزان این مرز و بوم.
 



[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:24 ب.ظ ] [ علی نیا ]

کلاس موضوعی چیست و چه امتیازهایی دارد ؟


در کلاس موضوعی کلیه تجهیزات و امکانات آموزشی در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد تا معلم بتواند با کمک این امکانات ضمن تدریس تئوری مفاهیم کتاب های درسی ، با انجام کار عملی و تشکیل گروه های دانش آموزانی ( 3 یا 5 نفره ) به انتقال بهتر مفاهیم و یادگیری بیشتر دانش آموزان کمک کند زیرا با انجام کار عملی یادگیری آسانتر شده و در زمان صرفه جویی می شود . بعلاوه آموخته ها در ذهن دانش آموزان حک می گردد و همچنین باعث رشد خلاقیت و نوآوری و بالابردن روحیه کار گروهی بین دانش آموزان می شود.

مدیریت نوین مدارس




[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:21 ب.ظ ] [ علی نیا ]

اصل احترام در مدیریت


انسان از زمان  تولد  دارای  شخصیت مستقل و  منحصر به فردی می باشد.  اگرچه وراثت و
عوامل دیگر در شکل گیری شخصیتی انسانها تاثیر دارند و لی اصل وجود شخصیت برای انسان
امری بدیهی و قابل قبول می باشد  و براین اساس  انسان  خود را دوست دارد  و آنانی  که  به
او احترام می گذارند و حدود  شخصیتی اورا رعایت میکنند را نیز دوست دارد.
افراد خودبه دیگران احترام می گذارند و علاقه دارد که به او احترام بگذارند. مدیر آموزشگاه
نیز باید  این اصل را رعایت کند  و همه  عواملی  که  در امر  شخصت دادن  به دیگران دارای
تاثیر واهمیت می باشد  را مانند احوال پرسی  و دست دادن  و لبخند زدن  و  تعارف کردن و از
جای خود بلند شدن و ... را در برخورد با دیگران رعایت کند.
 این رفتارها نباید ساختگی و تصنعی باشد بلکه باید از عمق وجود شخص باشد.
مدیر آموزشگاه باید با اصول انسانی و اخلاقی برخاسته از مکتب ناب اسلامی به همه موارد مربوط به احترام نسبت به دیگران توجه نماید.
دانش اموزان و کارکنان و اولیا ی دانش آموزان به رفتارهای احترام آمیز مدیر توجه داشته و  در صورت برخورد احترام آمیز مدیر احساس نزدیکی به مدیر آموزشگاه خواهند نمود.
استفاده از کلمات احترام آمیز همراه با احساس محبت ، فضای مطلوب ومناسب آموزشی وپرورشی   را در آموزشگاه بوجود خواهد آورد . مسلما کلیه عوامل انسانی آموزشگاه نیز با شیوه احترام آمیز  با مدیر آموزشگاه برخورد خواهند نمود.



[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:20 ب.ظ ] [ علی نیا ]

نصیحت

azadupload.com137642386427161.jpg

[ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ] [ 06:10 ب.ظ ] [ علی نیا ]

توزیع کارت ورود به جلسه دبیرستان نمونه دولتی

 اطلاعیه  

دانش آموزان ثبت نام کننده در آزمون ورودی دبیرستان نمونه دولتی جهت دریافت کارت ورود به جلسه امتحانی از روز شنبه مورخه ی 24/03/93 به دبیرستان مراجعه نمایند . لازم به ذکر است آزمون مذکور روز جمعه 30/03/93 همزمان با سراسرکشور برگزار خواهد شد .

با تشکر : مدیر دبیرستان حکمت و دری - علی نیا



[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 09:13 ق.ظ ] [ علی نیا ]

تبریک نیمه ی شعبان

 

خجسته زاد روز یگانه منجی عالم بشریت

حضرت مهدی موعود ( عج ) بر منتظران ظهورش مبارك باد

 



[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 09:09 ق.ظ ] [ علی نیا ]

جلسه عمومی مربیان تربیت بدنی شهرستان سلماس

جلسه عمومی مربیان تربیت بدنی با حضور معاونت پرورشی و تربیت بدنی برگزار شد



 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سلماس:  ذاکری معاونت پرورشی و تربیت بدنی  با اشاره به جایگاه ورزش در رشدجسمی، ذهنی و فكری دانش آموزان افزود: توسعه امر ورزش و رفع موانع و كمبودهای ورزشی در مدارس موجب می شود تا دانش آموزانی خلاق و پر انرژی تربیت و تحویل جامعه داده شود.

ذاكری از همه معلمان تربیت بدنی مدارس سلماس خواست در كنار ورزش، اخلاق ورزشی را به دانش‌آموزان آموزش داده و آنها را افرادی توانمند، خلاق، متفكر و با مسوولیت تربیت كنند.

وی افزود: وظیفه اصلی دبیران ورزش استعداد یابی، توجه به ورزش همگانی و نگاه علمی به درس تربیت بدنی است.

سلاطین تمر کارشناس تربیت بدنی سلماس ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سرگروه های درسی و مربیان محترم در سال گذشته و قدردانی از تلاش های همکاران در کسب رتبه های برتر رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی استان و برگزاری طرح های مختلف الگوهای تدریس و طرح های مختلف ورزشی در سطح مدارس به  ارائه گزارش از مسابقات ورزشی و فعالیت های ورزشی در سه ماهه آخر سالتحصیلی 93-92 پرداخت

تورج سلاطین تمر برنامه های کارشناسی تربیت بدنی در تابستان و سال تحصیلی آینده را تشریح نموده و از مربیان ، مدیران و دانش آموزان خواست که در جهت ایجاد فضای سالم و فعال ورزش در پایگاه های تابستانی امسال  برنامه ریزی و حضور جدی داشته باشند

در پایان جلسه  از همکاران بهرامی و یوسفی به علت بازنشتگی و کسب مقام برتر مسابقات علمی هفته تربیت بدنی تجلیل شد .



[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 08:54 ق.ظ ] [ علی نیا ]

دومین جلسه ستاد پروژه مهر در سلماس تشکیل شد

 
دومین جلسه ستاد پروژه مهر در اتاق مدیریت آموزش و پرورش سلماس تشکیل شد




 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سلماس : قریشی ضمن تقدیر از روسای کمیته ها در ر ا بطه با اهداف و اهمیت این طرح مطالبی را بیان نمودند و از روسای کمیته ها خواست که با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح های بنیادین وزارت متبوع و استان و بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی آموزشی و پرورشی در خصوص بازگشایی مدارس اقدامات اساسی صورت گیرد

میرخلیل رضوی دبیر ستاد پروژه مهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های سال گذشته از روسای کمیته ها خواست که کلیه فعالیت های خودشان را به صوت مستند ،مکتوب و مصور آماده سازی نمایند وبا انجام فعالیت ها ،مقدمات بازگشایی مطلوب و بهینه مدارس در آغاز سالتحصیلی 94-93 فراهم شود

در ادامه اعضای کمیته نظرات خودشان را بیان نموده و تصمیمات لازم اتخاذ گردید و ضمنا ابلاغ های مسئولین کمیته ها در این جلسه صادر گردید .




[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 08:51 ق.ظ ] [ علی نیا ]

جلسه گروه بهبود کیفیت و کارگروه واگذاری سواد آموزی در سلماس




به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سلماس جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی با حضور اعضا در اتاق مدیریت آموزش و پرورش سلماس برگزار شد

سید الهوردی قریشی مدیر آموزش و پرورش سلماس در این جلسه در خصوص سواد آموزی ،چالش ها وراهکارهای پیش روی سواد آموزی مطالب مبسوطی بیان نمودند.

علیرضا رضایی رئیس اداره سواد آموزی در این جلسه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای بهبود کیفیت سواد آموزی به اهمیت موضوع سواد آموزی و پالایش اسمی بی سوادان در سطح منطقه سلماس پرداخته و از اعضای کمیته خواست که نهایت همکاری خود را جهت برنامه ریزی حجم فعالیت داده شده تحت پوشش استان بکار گیرند وی در خاتمه خواستار پیگیری مشکلات آموزش دهندگان در خصوص بیمه توسط شرکت طرف قرارداد شد .



[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 09:04 ق.ظ ] [ علی نیا ]

تجلیل از جانبازان ستادی آموزش و پرورش سلماس

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سلماس: به مناسبت سالروز ولادت بابرکت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، مراسمی در محل اداره آموزش و پرورش سلماس با حضور کارکنان اداری برگزار شد و از جانبازان این اداره تقدیر به عمل آمد.

سید الهوردی قریشی مدیر آموزش و پرورش سلماس به فضایل و سجایای حضرت ابوالفضل پرداخت و گفت: ویژگی‌های بارز و مهم حضرت ابوالفضل ، وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی و اطاعت پذیری مطلق از ولایت‌فقیه بود.

قریشی افزود: جانبازان و ایثارگران سرمایه‌های ارزشی نظام اسلامی هستند و ما باید همواره قدردان جان‌فشانی‌های آنها باشیم.

مدیر آموزش و پرورش سلماس افزود: جانبازی یعنی یادگاری داشتن از صحنه‌های ایثار و شهادت و این یادگاری دوران دفاع مقدس توفیقی الهی برای جانبازان عزیز است.

وی خطاب به جانبازان و ایثارگران بیان داشت: وظیفه شما این است که خاطرات دوران جنگ و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را به نسل جدید منتقل کنید و از جانبازان به عنوان بهترین الگوی جوانان در عرصه‌های علمی، ورزشی و مدیریتی نام برد.

در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایای از جانبازان عزیز توحید ذاکری - ذبیح اله الهامی- یوسف لسماعیل زاده - نصرت اله عدل پسند تقدیر بعمل آمد.



[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 09:01 ق.ظ ] [ علی نیا ]

بازدید ناظر وزارتی ازامتحانات و حوزه تصحیح اوراق سلماس


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سلماس: صبح امروز ناظران وزارتی واستانی به همراه کارشنـاس استانی و معاونت آموزش متوسطه و کارشناس مسئول سنجش و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش سلماس از حوزه امتحانات و حوزه تصحیـح سال سوم متوسطه وپیش دانشگاهی واقع در دبیرستان های امام خمینی(ره) و حضرت سمیه (س)شهرستان سلماس بازدید بعمل آورد.

ناظران در این بازدید ضمن بازدید از قسمتهای مختلف حوزه تصحیح از مصححین و مسئولین حوزه تشکر و قدردانی نمودند.



[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 08:58 ق.ظ ] [ علی نیا ]

دیدار مدیرآموزش و پرورش سلماس با فرمانده سپاه به مناسبت روز پاسدار




به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سلماس: به مناسبت روز میلاد حضرت اباعبد ا... الحسین(ع) و روز پاسدار مدیرآموزش و پرورش سلماس به همراه معاونین و جمعی از کارشناسان و جمعی از مسئولین محلی با فرمانده سپاه سلماس دیدار کرد.

قریشی مدیرآموزش و پرورش سلماس دراین دیدار طی سخنانی با تبریک خجسته میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار با اشاره به مجاهدت های فرماندهی سپاه سلماس افزود تجلیل از پاسداران خط سرخ ابا عبدالله الحسین از وظا ئف مسئولین و آحاد مردم است .

وی اظهار امیدواری کرد با نهادینه شدن فرهنگ بسیج در بین جوانان و بسط و گسترش آن در لایه های محتلف جامعه شاهد رشد ، بالندگی و سربلندی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم

سرهنگ پاسدار داداش زاده نیز با قدردانی از حضور مسئولین گفت:این روز متعلق به همه کسانی است که در راستای دفاع از دین،ولایت و ارزشها حرکت می کنند.                                    



[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 08:52 ق.ظ ] [ علی نیا ]

جلسه راهکارهای ویژه غنی سازی اوقات فراغت جوانان ودانش آموزان در سلماس تشکیل شد

سید الهوردی قریشی مدیر آموزش و پرورش سلماس: برنامه هایی که برای غنی سازی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اجرا می شود باید بر اساس اصول علمی و کارشناسی باشد.




به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سلماس: مدیر آموزش و پرورش سلماس در جلسه راهکارهای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان سلماس گفت: برنامه هایی که برای غنی سازی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اجرا می شود باید بر اساس اصول علمی و کارشناسی باشد.

سیدالهوردی قریشی افزود: با تاکید بر اجرای برنامه های متنوع و شاد در مراکز و پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت هر سال در ایام تعطیلات تابستان بخش مهمی از جوانان و نوجوانان که به تحصیل اشتغال دارند وقت بیشتری پیدا کرده و یکی از وظایف ذاتی دستگاههای فرهنگی، آموزشی و تربیتی به ویژه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.
وی افزود: باید توجه داشت که اوقات فراغت جوانان تنها محدود به تعطیلات تابستان و تعطیلات مدارس و دانشگاهها نمی شود اما همواره این بحث که چگونه از وقت موجود بهترین استفاده را برد موضوعی است که بارها مورد بحث وبررسی قرار گرفته است
.

ذاکری معاونت پرورشی و تربیت بدنی ضمن قدردانی از همکاری ها و حمایت های مجموعه همکاران اداری در آماده سازی برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های اوقات فراغت در تابستان سالجاری گزارشی از اقدامات انجام یافته دراین موضوع ارائه نمود .




[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 08:51 ق.ظ ] [ علی نیا ]